poniedziałek, 22 grudnia 2014

Ryba po grecku




Ryba po grecku zupełnie w Grecji jest nieznana.
Za to w Polsce bardzo lubiana za tę jej "greckość".

1/2 kg filetu z dorsza
2 marchewki
1 pietruszka
1 mały seler
liść laurowy
oliwa
mąka
sól, pieprz
2 ząbki czosnku
1 cebula
1 czerwona papryka
przecier pomidorowy

Warzywa należy zetrzeć na najgrubszych oczkach.
Cebulę posiekać w kostkę lub w piórka.
Na rozgrzanej oliwie warzywa podsmażyć kilka minut aż zmiękną.
Dodać mały przecier pomidorowy.
Doprawić solą i pieprzem, dodać liść laurowy.


Filety osolić, obtoczyć w mące i przesmażyć na złoto na oliwie.
W naczyniu ułożyć warstwę warzyw, a na nich filety.
Przykryć kolejną warstwą warzyw.
Odrobina cytryny nie zaszkodzi.
Dobre i na ciepło i na zimno.





1 komentarz:

  1. Ryba po grecku jest bardzo fajnym daniem i ja ja również od czasu do czasu lubię ją zjeść. Jednak chyba najbardziej pasuje mi łosoś jako ryba. Tym bardziej, ze ja bardzo chętnie kupuję zazwyczaj świeżą porcję od https://mowisalmon.pl/produkty/mowi-pure-swieza-porcja/ i jestem zdania, ze smakuje idealnie.

    OdpowiedzUsuń