poniedziałek, 2 lutego 2015

Mojo verde sos zielony kanaryjski


Mojo verde stoi zaraz obok mojo rocho.

Składniki:
-1 świeża papryka zielona
-2-3 ząbki czosnku
-1/2 łyżeczki mielonej kolendry
-1 łyżeczka kminu
- kilka  świeżej kolendry
-1/4 szklanki oliwy z oliwek
-2-3 łyżek octu winnego
-sól
-pieprz

Paprykę kroimy na grubą kostkę i umieszczamy w blenderze, dorzucamy ząbki czosnku, kolendrę i trochę soli.  
Całość mielimy na gładką masę na obrotach turbo (jeżeli mamy taką funkcję).
Następnie, do masy paprykowej dolewamy ocet, oliwę, dosypujemy kumin i kolendrę, 
a następnie jeszcze raz miksujemy.
Sos należy spróbować i jeszcze w ramach własnego gustu doprawić solą, pieprzem czy kuminem.
Tak przygotowany sos odstawić pod przykryciem do lodówki.
Najlepiej podawać oba sosy mojo jednocześnie, efekt jest imponujący i cieszy oko żywymi kolorami, szczególnie  w te zimowe dni.
Mojos podajemy najczęściej do ziemniaków, ryb, mięs.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz